Wat maakt het zo leuk om te werken bij Robert Half? Dat vragen we het best aan de medewerkers zelf. Lauren, Tamara en Jo werken voor de afdeling Project & Interim Management. Ze vertellen waarom ze hun job graag doen en waar ze elke dag voldoening uit halen.

 

Goed geoliede teams

Binnen onze afdeling Project & Interim Management zijn er verschillende functies. Tamara Geboers staat als Business Solutions Manager voornamelijk in contact met bedrijven. “Ik help hen om bepaalde rollen tijdelijk in te vullen en volg de projecten ook op. Daarnaast ligt mijn focus op het onderhouden van de relaties met organisaties en vinger aan de pols houden van de uitdagingen waarmee ze te maken krijgen. Zo kan ik samen met mijn collega’s proactief meedenken met het bedrijf en hen helpen met een interim management oplossing. Is er nood aan tijdelijke versterking, dan gaan we met onze Talent Specialists op zoek naar de juiste kandidaat,” licht ze toe.

Een van deze specialisten is Lauren Valckenier. Zij startte in augustus 2021 en kreeg al snel verantwoordelijkheden. Lauren assisteert Tamara en de andere Business Solutions Managers in hun zoektocht naar de geschikte interim-manager voor een klant. De zoektocht naar een geschikte kandidaat valt of staat met een goede samenwerking tussen de Business Solutions Managers en de Talent Specialists. Om dit te bereiken, zijn Managers nodig. Jo Blommaert is er zo eentje. Hij begeleidt zijn team zodat ze goede resultaten kunnen bereiken voor de klant. “Zo help ik bedrijven om te groeien. Voelen dat ik een waardevolle bijdrage lever, geeft me veel voldoening,” aldus Jo.

 

Aanstekelijke positiviteit

Tamara en Lauren knikken instemmend: ook zij hebben het gevoel dat ze iets betekenen voor de bedrijven en de kandidaten. Klanten helpen met een dringende nood en nieuwe uitdagingen vinden voor kandidaten: daar doen ze het voor. Ze krijgen veel appreciatie, ook van het management.

“Het is leuk om waardering te krijgen voor iets dat je met hart en ziel doet. Ondanks het feit dat ik in een commerciële rol werk, is er geen concurrentie tussen de collega’s,” zegt Tamara. “Elkaar succes gunnen en het samen vieren is iets wat het management enorm stimuleert onder de medewerkers. Er is hier een warme sfeer en ondanks het feit dat we een groot bedrijf zijn, voel ik me absoluut geen nummertje,” vult Jo aan.

Lauren voelde de positieve sfeer en drive in onze organisatie van het moment dat ze hier startte. “Het is fijn om als starter met al deze enthousiaste mensen samen te werken. Het geeft een boost,” zegt ze hierover. Dat dat enthousiasme aanstekelijk werkt, beaamt Jo: “Robert Half is mijn zesde werkgever maar ik werkte nog nooit ergens zo lang als hier. Dat wil wat zeggen!”

 

im

 

Blijven bijleren en groeien

Naast de positieve sfeer zijn ook de uitgebreide groeimogelijkheden bepalend voor het werkgeluk van onze mensen. Omdat Robert Half een grote organisatie is, kunnen ze makkelijk groeien naar een andere afdeling.

“Weten dat er veel mogelijkheden zijn binnen het bedrijf, werkt motiverend,” aldus Jo.

Hij evolueerde zelf naar een leidinggevende rol. Wie niet de ambitie heeft om leiding te geven, kan groeien naar een expertenrol. Als expert zet je je uitgebouwde expertise en kennis in om de klant te helpen en kandidaten te doen bloeien in een job die ze graag doen. Zo maak je promotie, zonder dat er een hiërarchisch aspect aan verbonden is.

Lauren staat nog maar aan de start van haar traject maar ze kreeg van in het begin groeiperspectieven. “Ik word goed begeleid en krijg ruimte om zelf met feedback en ideeën te komen. Mijn focus ligt nu op de kandidaten. Maar moest ik na een tijdje nood hebben om er het klantengedeelte bij te nemen, dan kan ik dit zeker aangeven,” zegt ze hierover.

Een open cultuur dragen we bij Robert Half hoog in het vaandel. We luisteren naar onze medewerkers en laten hen aangeven wat ze zelf willen. Op die manier boeken ze meer vooruitgang, zetten ze betere resultaten neer en zijn ze gelukkiger in hun job.

 

Brede kijk op de bedrijfswereld

Waarom kozen Tamara, Lauren en Jo om bij Project & Interim Management aan de slag te gaan, willen we ten slotte nog weten. “Ik zat bij mijn vorige werkgever in een gespecialiseerde fiscale rol en was op zoek naar verbreding,” zegt Tamara. “Door mijn job hier krijg ik een inzicht in het ganse bedrijf, op alle niveaus. Dat is zeer verrijkend.”

Ook voor Lauren was een brede kijk op de bedrijfswereld essentieel. Al onze mensen komen in contact met veel bedrijven en bouwen relaties op met freelancers – dit is veel meer dan recruitment. Jo omschrijft het treffend als “een warme people business, waar we allemaal met hart en ziel voor werken.”

 

De juiste mindset

De afdeling Project & Interim Management heeft een brede doelgroep op hoog niveau. Kunnen mensen die pas afgestudeerd zijn, zoals Lauren, hier dan wel aan de slag? Of moet je over veel ervaring beschikken?

“Tegenwoordig is ervaring niet meer de eerste vereiste. Pas afgestudeerden met de nodige maturiteit en de juiste mindset kunnen zeker groeien in deze afdeling,” verduidelijkt ‘ervaren rot’ Jo.

Lauren vindt zelf ook dat ze op een klein jaar tijd al een mooi parcours heeft afgelegd. “Als starter is het niet evident om een ervaren kandidaat op te bellen en hem met zelfvertrouwen te woord te staan – zeker omdat veel gespreken via video verlopen en ze wel zien dat ik nog jong ben. Mijn eerste telefoontjes waren stresserend maar het ging snel vlot. Ik denk altijd: ik ben goed in wat ik doe, zij in wat zij doen.”

 

Ben je op zoek naar een afwisselende job in een internationaal bedrijf waar je alle kansen krijgt om jezelf te ontplooien? Bekijk onze interne vacatures

Nieuwsgierig wat wij nog meer aanbieden aan onze collega's? Lees er hier alles over.