Nu het vertrouwen op de markt groeit: Robert Half Gent breidt dienstverlening uit met werving en selectie in human resources en customer service

De pandemie heeft ons de afgelopen periode flink door elkaar geschud en dat effect was ook duidelijk te merken op de arbeidsmarkt. Nu er echter stilaan licht aan het einde van de tunnel komt en bedrijven ook meer en meer vertrouwen krijgen in hun groeiperspectieven, stijgt de vraag naar ervaren HR en customer service medewerkers om die groei mee te ondersteunen. Om hierop een antwoord te kunnen bieden, breidt Robert Half in Gent zijn dienstverlening uit.

De pandemie heeft ons de afgelopen periode flink door elkaar geschud en dat effect was ook duidelijk te merken op de arbeidsmarkt. Nu er echter stilaan licht aan het einde van de tunnel komt en bedrijven ook meer en meer vertrouwen krijgen in hun groeiperspectieven, stijgt de vraag naar ervaren HR en customer service medewerkers om die groei mee te ondersteunen. Om hierop een antwoord te kunnen bieden, breidt Robert Half in Gent zijn dienstverlening uit.

Om hun ambitieuze groeiambities te realiseren, zijn bedrijven op zoek naar ervaren medewerkers die aanvullende expertise met zich meebrengen. De huidige werkloosheidsgraad in Oost-Vlaanderen bedraagt momenteel 5,6% en in 2021 kende de markt zelfs de laagste werkloosheidsgraad in de voorbije 13 jaar. Er is dus een algemene krapte op de arbeidsmarkt, waardoor het enerzijds moeilijk is om gepaste kandidaten te vinden, maar anderzijds ook om kandidaten te vinden die meteen beschikbaar en inzetbaar zijn. En dat merkt ook Robert Half, rekruteringsspecialist in finance en accounting en in administratie, HR en office support.

“Om tegemoet te komen aan de stijgende vraag van klanten naar talent in vaste posities, breiden we onze diensten uit met een aanvullende focus op ervaren medewerkers in de verschillende domeinen van HR en customer service”, aldus Bart Goossens, senior director bij Robert Half in Gent. “De huidige War for Talent heeft duidelijk gemaakt dat er in deze domeinen weinig ervaren kandidaten te vinden zijn die snel inzetbaar of zelfs onmiddellijk beschikbaar zijn. Met deze aanvullende dienstverlening kunnen we onze klanten niet alleen talenten aanbieden die heel actief op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging, maar eveneens talenten die eerder latent open staan voor een nieuwe vaste opportuniteit of die een volgende stap willen zetten in hun carrière in HR of customer service.”

“Sinds de oprichting van ons Gentse kantoor lag onze focus voor HR en customer service medewerkers vooral op tijdelijke en hoogdringende vaste vacatures. Met deze uitbreiding in onze diensten kunnen we nu ook kandidaten assisteren die latent uitkijken en vaak een langere opzegperiode moeten presteren. Tegelijkertijd bieden we onze klanten de mogelijkheid om meer expertise in huis te halen in een rol als HR Manager, Payroll Manager, HR Business Partner, Payroll Officer of als Customer Service medewerker of teamleader. Een echt totaalpakket dus”, vult manager Ruth Martens aan.