Hoe bespaar je als manager de meeste tijd? Gebruik technologische hulpmiddelen en vergader minder!

ma, 12/29/2014
  • 35% van de Amerikaanse CFO's zegt vooral tijd te winnen door meer profijt te halen uit technologische hulpmiddelen.
  • 35% van hen is ook van mening dat, om tijd optimaal te benutten, een goede overdracht van verantwoordelijkheden nodig is.
  • 20% zegt ook tijd te winnen door minder te vergaderen.

Brussel, 4 november 2014 – Managers hebben hun eigen favoriete strategieën als het gaat om het beheer van hun tijd. Dat blijkt uit een onafhankelijk onderzoek dat het gespecialiseerde rekruteringsbedrijf Robert Half liet uitvoeren onder 2100 Amerikaanse CFO's.

Kies voor technologie

35% van de ondervraagde CFO's beweert dat ze efficiënter werken door meer profijt te halen uit technologie. Agenda's synchroniseren, to do lijsten maken: het kan met de huidige smartphones allemaal.

Frédérique Bruggeman, Managing Director Robert Half Belux: "Technologische hulpmiddelen zoals smartphones en tablets kunnen professionals helpen om tijd te besparen en hen extra flexibiliteit geven. CFO's moeten echter ook prioriteit verlenen aan het actueel houden van de informatietechnologie en de financiële systemen van hun bedrijf, zodat hun organisaties sneller en productiever worden."

Delegeren is essentieel

Nog eens 35% zegt dat delegeren van meer verantwoordelijkheden hét geheim is om de werkuren maximaal te benutten.

"Delegeren is niet zomaar een timemanagementstrategie; het is ook nuttig voor het opmaken van opvolgingsplanning. Door medewerkers de kans te geven nieuwe uitdagingen aan te gaan, bereid je hen voor om hogerop te klimmen in het bedrijf. Bovendien krijgen managers zo een beter zicht op waar er extra opleiding nodig is", gaat Frédérique Bruggeman verder.

infographic

Document: Download de Infographic

Deze pagina delen