Wat doet een Hulpboekhouder?

De Hulpboekhouder ondersteunt de boekhouder van een bedrijf door hem te helpen bij de verwerking en de invoer van gegevens. Hij neemt deel aan het voeren van de boekhouding door het uitvoeren van basisboekhouding. De Hulpboekhouder is ook bekend als Assistant Accountant of Accounting Assistant.

Wat zijn de taken van een Hulpboekhouder?

De taken van de Hulpboekhouder hangen af van de structuur van de onderneming. Om de boekhouder te ondersteunen, houdt hij alle boekhoudkundige documenten up-to-date, zodat de jaarbalans bij de afsluiting van de rekeningen gemakkelijker kan worden opgemaakt. Er wordt ook van hem verwacht bepaalde documenten zelf te bewerken (loonbrieven, aankoopfacturen, aanmaningen, etc.).

Wat zijn de vaardigheden en kenmerken van een Hulpboekhouder?

Beheersing van de regels en technieken van de algemene boekhouding Graag met cijfers werken IT-vaardigheden (MS Office, spreadsheet, boekhoudsoftware, etc.) Kennis van een ERP-programma (enterprise resource planning) Veelzijdig zijn

Welke opleiding is nodig om Hulpboekhouder te worden?

Een Hulpboekhouder heeft doorgaans ten minste een A2-diploma in boekhouding of een bachelor in boekhouding (met optie management of fiscaliteit). Andere trajecten zijn echter mogelijk mits een specialisatie in boekhouding en beheer (bv.: C.B.C.E.C. - Belgische Kamer van Boekhouders in Luik).

Wat zijn de doorgroeimogelijkheden voor een Hulpboekhouder?

Afhankelijk van zijn ambities kan de Hulpboekhouder een hogere opleiding volgen om Boekhouder te worden of om door te groeien naar een functie als hoofd van een boekhoudafdeling.
Solliciteer of vraag personeel vandaag aan. Onze recruitment consultants zullen snel contact opnemen.Robert Half helpt u graag met uw zoektocht naar een hulpboekhouder.
Krijg toegang tot getalenteerde professionals voor tijdelijke en vaste jobs, op elk niveau, van ondersteunende functies tot C-suite, en vind het talent dat u nodig hebt met behulp van onze toonaangevende matchingtechnologie.