Publicaties en onderzoek

Het management- en carrièreadvies van Robert Half staat in de sector hoog aangeschreven. We publiceren allerlei rapporten over opkomende trends op het gebied van aanwerving, werkgelegenheid en de werkplek.

Bekijk hieronder onze meest recente uitgaven:

Finance 2020

Finance 2020: Dichterbij dan u denkt brengt in kaart hoe CFO’s omgaan met veranderende prioriteiten, hoe zij een evenwicht blijven zoeken tussen operationele financedoelstellingen, veeleisende compliance en regelgeving, en de steeds hogere verwachtingen van bedrijven.

 

Salarisgids 2017

Salary Guides 2017

U vindt er niet alleen de meest up-to-date informatie over de gangbare startsalarissen, samen met hun evolutie van 2015 naar 2016, maar ook inzichten over de laatste jobtrends voor financiële, boekhoudkundige en administratieve professionals.

 

Robert Half - KMO reeks

Robert Half – SME series

Raadpleeg de reeks "Robert Half – kleine en middelgrote ondernemingen". De serie is bedoeld om leiders van kmo’s ideeën en inzichten te bieden die hen kunnen helpen hun productiviteit en hun winst te vergroten.

 

Een winnend team samenstellen

Creating the dream team

Wat bedrijven kunnen leren van de sportwereld? Sinds de wereldwijde economische crisis is het voor bedrijven, van klein tot groot, een noodzaak geworden om nieuwe niveaus van efficiëntie en productiviteit te bereiken. Zo kunnen bedrijven een voorsprong behouden in een competitieve markt. Het maximaliseren van de productiviteit van een team of afdeling gebeurt niet zomaar. Het is het gecombineerde resultaat van een manager die de basis legt voor succes en elke medewerker die zijn of haar bijdrage levert. Download onze nieuwe gids en ontdek hoe u uw team kunt coachen om het in elke situatie beter te laten presteren.

 

Uw team motiveren - 25 manieren om de betrokkenheid van medewerkers te vergroten

Management Assistant Day

Zijn uw medewerkers gepassioneerd door hun job? Komen ze elke dag enthousiast naar hun werk en staan ze te popelen om hun taken uit te voeren en bij te dragen aan de doelstellingen van het bedrijf? Als dat niet (helemaal) zo is, hebt u misschien te maken met een tekort aan "employee engagement", de mate waarin medewerkers gemotiveerd en betrokken zijn in hun werk en naar hun bedrijf toe. OfficeTeam heeft in deze context 25 ideeën ontwikkeld om de motivatie en betrokkenheid van uw medewerkers te vergroten.

 

Business partnering - Optimising corporate performance

Business partnering - Optimising corporate performance

In dit rapport wordt gekeken naar de vooruitgang die bedrijven in België en andere Europese landen hebben geboekt bij de ontwikkeling van financiële partnerschappen en naar de problemen die ze ondervonden bij het integreren van die partnerschappen binnen de organisatie. De paper richt zich voornamelijk op de reacties en inzichten van bedrijven in België, maar vergelijkt die bevindingen waar nodig ook met die uit andere Europese landen.

 

Functieomschrijving opstellen

Een goede functieomschrijving is een absolute must voor het aantrekken en vinden van de juiste kandidaat. Door nauwkeurig te zijn bij het beschrijven van de job en het gewenste profiel zal u voorkomen dat u een verkeerde keuze maakt.

 

Juiste beslissingen nemen

Het is belangrijker dan ooit om juiste wervingsbeslissingen te nemen. Een verkeerde beslissing bij de aanwerving van een nieuwe medewerker heeft vandaag grote gevolgen voor het bedrijf.

 

Deze pagina delen