Een piek met de jaarafsluiting? Tijdelijke medewerkers staan voor u klaar!

Het afsluiten van het boekjaar brengt voor vele bedrijven extra werk met zich mee. Op zo’n piekmoment komt u vaak handen te kort en moet u snel gekwalificeerde tijdelijke medewerkers kunnen inschakelen ter ondersteuning van uw team van vaste medewerkers. Daarvoor kunt u terecht bij Robert Half.

Contacteer ons vandaag

Waarom een tijdelijke medewerker inzetten?

Bedrijven doen een beroep op interim-medewerkers om een vaste werknemer voor een bepaalde periode te vervangen of om een specifieke expertise te verwerven. Daarnaast zijn tijdelijke medewerkers ook op piekmomenten, bij een tijdelijke toename van het werk, dé oplossing om extra ondersteuning te verlenen. Nu straks het boekjaar moet worden afgesloten, zien we traditioneel een stijging in de vraag naar tijdelijke administratieve en boekhoudkundige profielen. Maar waar vindt u die op korte termijn?

De juiste kandidaat op de juiste plaats

Over welke talenten spreken we? U zegt het maar: voor sommige taken is het voordelig om studenten in te schakelen. Zo rekruteren we studenten Bedrijfseconomie, Human Resources, Logistiek … die heel flexibel en gemotiveerd zijn om bij u aan de slag te gaan. Zelf beschouwen ze het immers als een uitstekende gelegenheid om kennis te maken met het bedrijfsleven en tijdens hun studies al enige werkervaring op te doen.

Of heeft u naar het einde van het jaar toe tijdelijke boekhoudkundige profielen nodig zoals AP accountants voor het inboeken van facturen, AR accountants voor het nabellen van openstaande posten of GL accountants voor het opschonen van tussenrekeningen? Of is er nood aan extra administratieve ondersteuning? Een medewerker klassement, een bediende om de data-entry of de salarisverwerking vlotter te laten verlopen, een junior secretaresse die al ervaring heeft met agendabeheer en notuleren, een receptionist(e) of een administratieve hulp? Onze recruitment consultants vinden meteen de medewerkers die u door deze drukke periode heen kunnen helpen.

We vullen trouwens ook tijdelijke sleutelposities in, zoals senior boekhouders en andere profielen met senior expertise binnen finance en accounting zoals oa. IFRS of het opmaken en neerleggen van de geconsolideerde jaarrekening. Voor het inschakelen van zulke senior experts kunt u altijd terecht bij Robert Half Management Resources.

De ‘Direct Start’ formule

Via OfficeTeam en Accountemps verzorgt Robert Half de selectie van alle administratieve, boekhoudkundige en financiële professionals op tijdelijke basis. We beschikken daarvoor over een ruime talent pool en hanteren, vooral in piekperiodes, de ‘Direct Start’ formule. Deze aanpak houdt in dat we de tijdelijke medewerker onmiddellijk bij u laten starten. Die is natuurlijk eerst door ons gescreend via een face to face intakegesprek en geselecteerd op basis van testen, referenties enz. Na de eerste werkdag kunt u meteen evalueren. Zo is het werk alvast gestart en verliest u geen tijd met voorafgaande interviews en cv-analyses. Het ‘Direct Start’ systeem (met 8-uurgarantie!) geeft u dus de zekerheid dat al onze profielen de vaardigheden hebben die u van hen verwacht en direct inzetbaar zijn. Als u de jaarrekeningen op orde aan het stellen bent, achterstanden bij btw-aangiftes moet wegwerken of kleine besloten vennootschappen (BV’s) wilt afsluiten hebt u tenslotte geen tijd te verliezen. En wanneer uw administratie overuren draait, wilt u zo snel mogelijk een oplossing hebben.

Ook in de vakantie

Het eindejaar is lang niet de enige periode waarin onze tijdelijke medewerkers de werkdruk in uw organisatie kunnen verlichten. Doet er zich tijdens het jaar of in de vakantie onverwacht een piek voor? En kunt u net op dat moment niet over al uw vaste medewerkers beschikken? Ook dan staan we onmiddellijk voor u klaar!

Share This Page